Giełda

Co to jest Amalgamacja?

Połączenie to połączenie dwóch lub więcej firm w nowy podmiot. Połączenie różni się od fuzji, ponieważ żadna z zaangażowanych spółek nie przetrwa jako osoba prawna. Zamiast tego powstaje zupełnie nowy podmiot, w którym znajdują się połączone aktywa i pasywa obu firm.

Termin “fuzja” przestał być powszechnie stosowany w Stanach Zjednoczonych i został zastąpiony terminem “połączenie” lub “konsolidacja”. Ale nadal jest on powszechnie stosowany w takich krajach jak Indie.

Fuzja zdarza się zazwyczaj pomiędzy dwoma lub więcej firmami działającymi w tej samej branży lub tymi, które mają pewne podobieństwa w działalności. Spółki mogą łączyć się w celu dywersyfikacji działalności lub poszerzenia zakresu usług.

Ponieważ dwie lub więcej spółek łączy się ze sobą, połączenie skutkuje utworzeniem większego podmiotu. Spółka przenosząca – słabsza spółka – zostaje wchłonięta przez silniejszą spółkę przejmującą, tworząc w ten sposób zupełnie inną spółkę. Prowadzi to do powstania silniejszej i większej bazy klientów, a także oznacza, że nowo utworzona jednostka posiada więcej aktywów.

Połączenia zazwyczaj mają miejsce pomiędzy większymi i mniejszymi jednostkami, gdzie większa jednostka przejmuje mniejsze firmy.

Amalgamacja jest sposobem na pozyskanie środków pieniężnych, wyeliminowanie konkurencji, zaoszczędzenie na podatkach lub wpływ na ekonomię operacji na dużą skalę. Amalgamacja może również zwiększyć wartość dla akcjonariuszy, zmniejszyć ryzyko poprzez dywersyfikację, poprawić efektywność zarządzania oraz pomóc w osiągnięciu wzrostu firmy i zysków finansowych.

Z drugiej strony, jeśli zbyt duża konkurencja zostanie wyeliminowana, fuzja może prowadzić do powstania monopolu, co może być uciążliwe dla konsumentów i rynku. Może to również prowadzić do redukcji zatrudnienia w nowej firmie, ponieważ niektóre miejsca pracy są dublowane, a tym samym część pracowników staje się przestarzała. Zwiększa to również zadłużenie: poprzez połączenie obu przedsiębiorstw nowy podmiot przejmuje zobowiązania obu.